jump to navigation

Raar januari 9, 2007

Posted by dawnofnone in Allerlei.
trackback

Ik heb mijn blog verwaarloosd. Het is vakantie geweest, en ook mijn blog zal dat geweten hebben. Ook het bijhouden van de hersenspinselen van de collega-bloggers heeft er onder moeten lijden.

Alcyon heeft me huiswerk toegeschoven, en daar ben ik pas nu van op de hoogte. Rare gewoontes opsommen, zes in totaal. Voor een mens die soms als een rare bekeken wordt, moet dat te doen zijn. De moeilijkheid is echter dat mijn vreemd gedrag zo willekeurig is dat er niet echt van gewoontes kan gesproken worden. Hadden het slechte gewoontes geweest, dan kon ik er makkelijk 20 geven.

1- Ik ga slechts naar de kapper als ik al enkele maanden had moeten gaan. De kapper in kwestie (die ik dus hooguit enkele keren per jaar zie) vraagt me dan hoe ik het wil. Ik ben telkens ietwat verrast omdat ik er mij aan verwacht dat hij hetzelfde als vorige keer zou doen zonder te vragen. de arme stakker weet niet eens dat hij me al eerder heeft gezien. Als de kapper me uiteindelijk begint te herkennen, ga ik naar een ander.

2- Vrouwlief heeft redelijk wat plaats nodig in bed. Zij heeft steeds alleen in een tweepersoonsbed geslapen als kind, en heeft dan ook een diagonale lighouding die redelijk wat plaats inneemt. Steevast erger ik mij aan haar koude voeten als ze zich tegen me aanvleit. De enkele keren per jaar dat we van bed gescheiden zijn mis ik haar koude poezelige tenen.

3- Als iemand op de trein naar een mp3-speler luistert, probeer ik telkens te weten waar hij naar het luisteren is, ook al is het amper hoorbaar en helemaal niet storend.

4- Hoewel de TV vrij regelmatig aan staat, is hij dikwijls voor mij geen blik waardig. Vrouwlief kijkt TV, soms zelfs heruitzendingen van dingen die ze al gezien heeft. Mij kunnen slechts een handvol programma’s boeien. Ik zit dus meestal in de zetel met de laptop op schoot.

5- Misschien het meest vreemde wat ik doe is mensen in de war proberen te brengen door plots totaal ongerelateerde uitspraken te doen. Klein konijntje Pinky is een veel gebruikt rijmpje, dat op de meest onwaarschijnlijke momenten wordt opgezegd. De Spanish Inquisition van Monty Python duikt ook op de vreemdste momenten op. Niemand verwacht dan ook de Spaanse Inquisitie.

6- Als ik muziek speel en ik sla onbewust de maat met mijn voeten mee, dan spelen mijn handen (ongeveer) in de maat. Mijn voeten zijn niet naast de maat bezig, maar in een volledig andere maat (maar dus met een regelmaat). Drummers vinden dat niet tof.

Verder kan ik mijn vingers plooien in richtingen waar ze niet horen te plooien, heb ik zwemvliezen tussen mijn tenen, een linkeroor dat puntig is, ken ik het Onze Vader en het Wees Gegroet beter in het Frans dan in het Nederlands en heb ik enkele littekens waarvan ik niet meer weet hoe ik er ben aan geraakt. Dat is natuurlijk allemaal best raar, maar valt dus niet onder de noemer van de gewoontes.

Ik ben best wel eens niewsgierig naar de gewoontes van de Snuitifant en Stielo.

Reacties»

1. alcyon - januari 9, 2007

Amai. Gij zijt wel ne rare he? 😀

2. dawnofnone - januari 9, 2007

Ik functioneer nog vrij goed zonder medicatie. Helaas is dat de enige norm voor normaal waar ik aan voldoe, vrees ik.

3. buddha - januari 11, 2007

Welcome back in blogland!


Geef een reactie

